Witamy Was w drugiej części Przewodnika Ambasadorki, czyli FAQ!

Pierwsza część bardzo Wam się spodobała – i naszym zdaniem jest bardzo ważna do przyswojenia. Jeśli jakimś cudem ominęła Cię lektura pierwszej części, zapraszamy to przeczytania jej O TUTAJ.

Druga część nie będzie wcale mniej istotna!

Zgromadziliśmy kilka najczęściej pojawiających się pytań oraz dodaliśmy kilka kwestii od siebie. Zapraszamy do lektury!

 

***

 

-> Kto może zarejestrować się do Portalu Ambasadorka Kosmetyczna? Kto jest wybierany do udziału w kampanii?

Pytanie, które w pewnym sensie dostało swoją odpowiedź w pierwszej części Przewodnika Ambasadorki, jednak pragniemy je nieco rozbudować.

Zarejestrować się może KAŻDY, kto mieszka na terenie Polski, ma ukończone 18 lat, jest zainteresowany nowościami kosmetycznymi i uwielbia testować nowości.

Selekcja Ambasadorek do udziału w kampanii odbywa się w zależności od oczekiwań producenta zlecającego kampanię. Czasem wytyczne są z góry narzucone, czasem wymagania są większe, czasem szansę dostają inne osoby.

ALE NIE TYLKO! 

Wybieramy osoby, które spełniają warunki oraz przestrzegają ogólnych zasad. Współpraca z Portalem Ambasadorka Kosmetyczna wiąże ze sobą pewne obowiązki, które należy realizować zarówno przy rejestracji do nowej, jak i podczas udziału w trwającej kampanii.

Bardzo często (lub w zależności od przypadku – zawsze) dyskwalifikowane są osoby:

-które posiadają konto prywatne na Instagramie/zamknięte konto dla szerokiej publiczności

-konto nie jest tematycznie powiązane z kategorią beauty – oczywiście chętnie nawiązujemy współpracę z nowymi osobami i dajemy możliwość rozwoju początkującym, ale konto musi wykazywać chęci oraz potencjał rozwoju

-konta tzw. “konkursowe”, czyli takie, na których nie ma żadnego życia poza udziałem w licznych konkursach czy rozdaniach

-konta nieatrakcyjne marketingowo – naszym celem jest REKLAMOWANIE danego produktu i budowanie świadomości marki, rolą Ambasadorki jest zrobienie rzetelnej reklamy i zachęcanie swoich obserwatorów również do zapoznania się z nowością, dołączenia do grona obserwujących daną markę

-konta “martwe”, czyli takie, na których od dłuższego czasu nie pojawiają się żadne wpisy/publikacje

 

-> Dlaczego nie mogę zmienić swoich danych w edycji profilu?

Wszystkie dane edycji informacji udostępnianych na profilu Ambasadorki są możliwe w panelu “kokpit”, który dostępny jest na górnym pasku strony po zalogowaniu się. W ostatnim czasie dostajemy od Was wiadomości, że taka edycja nie jest u Was możliwa (zdarza się to części z Was). Przekazaliśmy temat naszym informatykom i pracują nad aktualizacją systemu.

Na chwilę obecną będziemy weryfikować adresy do wysyłki paczek z kampanii za pomocą wiadomości e-mail. Dlatego ważne jest, aby Ambasadorka, która została wybrana do udziału w kampanii na bieżąco śledziła artykuły pojawiające się na stronie oraz ich ewentualny UPDATE w celu przesłania do naszego zespołu odpowiednich informacji.

 

-> Co znaczy “błędne/niekompletne informacje na profilu”? Wszystkie dane mam udostępnione, jednak nadal dostaje wiadomości o niekompletnych informacjach. 

Bardzo często zdarza się, że Ambasadorka nie ma kompletnych informacji na swoim profilu, brakuje np. numeru kontaktowego, numeru domu, kodu pocztowego lub nazwy wiadomości. Takie braki, to niekompletne informacje.

Przypominamy, że pełne informacje na profilu zawierają:

-imię i nazwisko

-pełny adres zamieszkania/wysyłkowy (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, nazwa miejscowości)

-numer tel.

-link do profilu na Instagramie/oficjalnej strony na Facebook/bloga/kanału YouTube

 

-> Dlaczego nie zostałam powiadomiona o wytycznych do kampanii?

Wszystkie informacje szczegółowe odnośnie danej kampanii pojawiają się na naszej stronie jeszcze zanim paczki z produktami dotrą do Ambasadorek. W artykule zawieramy informacje miedzy innymi o oczekiwaniach wobec kampanii, oznaczenia profili, hasztagi, placówki, w których dostępny jest dany produkt etc. Obowiązkiem Ambasadorki jest zapoznanie się z tymi informacjami i dostosowanie swoich działań. Jeżeli z jakiegoś powodu (np. błąd techniczny) Ambasadorka nie ma dostępu do tych informacji, niezwłocznie powinna skontaktować się z nami poprzez wysłanie wiadomości e-mail z taką informacją.

Nie wywiązanie się z założeń danej kampanii może prowadzić do dyskwalifikacji Ambasadorki w udziale w kolejnych kampaniach. 

Otrzymałaś paczkę, ale nie przeczytałaś artykułu ze szczegółami kampanii? Wejdź na naszą stronę w zakładkę “Zadania” i nadrób zaległości.

 

Kilka pytań odnośnie formularza punktacyjnego:

-> Do kiedy dokładnie trzeba przesłać linki z publikacjami?

Formularz punkcyjny udostępniany jest na koniec kampanii i jest aktywny przez TYDZIEŃ. Tyle czasu ma każda Ambasadorka na przesłanie do nas wypełnionego formularza w celu rozliczenia się z udziału w kampanii. Formularz dostępny jest tylko dla Ambasadorek biorących udział w kampanii i znaleźć go można w zakładce “Zadania”.

-> Czy jeśli filmik został opublikowany na InstaStory, to również mogę go podlinkować (wspomniany jest tylko Youtube)? 
Tak, jak najbardziej można podlinkować filmik z InstaStory pod warunkiem, że jest on zapisany w Wyróżnionych relacjach.
-> Co zrobić w sytuacji, gdy opinii na temat produktów udzieliłam na więcej niż 7 stronach internetowych, a tyle jest tylko rubryk? 
W takim przypadku można wkleić więcej niż jeden link w okienku formularza. Warto wysłać do nas wiadomość e-mail z informacją o takim przypadku, abyśmy wyrównali ręcznie punktację, ponieważ system naliczy punkty tylko z jednego linku w okienku.
-> Czy pod stwierdzeniem “ilość treściwych komentarzy” rozumie się ilość komentarzy pod moim postem np. na Instagramie, czy te komentarze, które ja umieściłam na różnych profilach przy wpisach dotyczących produktów z Kampanii? 
Wszystkie komentarze pozostawione pod postem Ambasadorki (na profilu Instagram/Facebook/blog/YouTube) odnośnie kampanii, które są na temat kampanii lub produktów biorących w niej udział.
-> Jeśli chodzi o recenzje, to mam je rozdzielone (jedna recenzja o jednym produkcie), a rubryka jest jedna, czy mam wpisać w tą jedną rubrykę oba linki? 
Tak samo jak w przypadku większej ilości opinii o produkcie – w takim przypadku można wkleić więcej niż jeden link w okienku formularza. Warto wysłać do nas wiadomość e-mail z informacją o takim przypadku, abyśmy wyrównali ręcznie punktację, ponieważ system naliczy punkty tylko z jednego linku w okienku.
***
Podobnie, jak w przypadku pierwszej części – jeśli macie pytania, na które nie pojawia się odpowiedź w żadnym z Przewodników, napiszcie do nas w wiadomości e-mail lub zamieście je w komentarzu do tego artykułu. Na wszystkie pytania odpowiemy 🙂